2023 г. наближава с бързи темпове и индустрията на събитията не прави изключение. Вече сме свидетели на огромни промени в света на събитията и това ще продължи. От виртуални събития до лични преживявания, събитията се трансформираха през последните години, а 2023 г. обещава да продължи да поднася различни предизвикателства пред организаторите на събития.
Събитийната индустрия в цифри
Прогнозите са, че през 2023 г. оборотът на индустрията за събития ще достигне 2,3 трилиона долара, което до голяма степен се дължи на ръста на виртуалните и хибридни събития, както и концертите. Много събития вече се трансформират от традиционните лични преживявания към виртуални и тази тенденция ще продължи през следващите години.
По-голям обхват на аудиторията.
Виртуалните събития дават възможност за по-голям обхват и ангажираност, както и за създаване на преживявания, които са съобразени с индивидуалните нужди. Например, виртуалните събития могат да бъдат съобразени с конкретна аудитория, а участниците могат да се включат в събитието от всяка точка на света. Това е огромно предимство за мениджърите на събития, PR мениджърите и мениджърите по корпоративен брандинг на работодатели, тъй като те могат да достигнат до много по-широка аудитория и да създават събития, които са съобразени с целевата им група.
Ерата на домашния офис промени драстично начина на работа, като го направи по-важен. Събитията, провеждани на живо, все още са популярни и те ще продължат да бъдат популярни и през 2023 г. Интерактивните събития набират популярност, предоставяйки на участниците несравнимо и увлекателно изживяване, което напълно ги потапя в атмосферата създадена от организаторите. Тези събития предлагат наистина различно преживяване, което със сигурност ще бъде запомнено.
С разхлабването на мерките срещу разпространение на COVID-19, концертите също се връщат към своята популярност, тъй като те дават възможност за весели преживявания с интерактивност и висококачествен звук.
Тиймбилдингите отново са на дневен ред.

Мениджърите на събития, ПР мениджърите и мениджърите по изграждане на работодателска марка – всички те ще играят важна роля в индустрията на събитията през 2023 г.
Мениджърите на събития отговарят за създаването на уникално и запомнящо се преживяване за участниците, а това включва осигуряване на всички необходими елементи. От местоположението до храната и напитките, декорациите и игрите.
Мениджърите по връзки с обществеността също са важни, тъй като те помагат за създаването на положителен имидж на марката и гарантират, че събитието ще бъде видяно и чуто от правилните хора.
Мениджърите по изграждане на работодателска марка отговарят за създаването на атрактивно и запомнящо се събитие, което помага за привличането и задържането на най-добрите таланти. Чрез създаването на събитие, което е забавно и ангажиращо, работодателят може да създаде по-позитивна работна среда и да привлече най-добрите служители за своя растеж. Чрез създаването на запомнящо се събитие HR-ът създава и по-силна връзка с настоящите и потенциални служители. Сега, след две години на минимални разходи в областта на тиймбилдинга, фокусът е насочен към менталното здраве и корпоративния дух.
Фокус върху менталното здраве и благоденствие.
Психичното здраве е важна тема, която заслужава внимание. Твърде често хората не мислят за психичното здраве като за нещо, за което си струва да се грижиш. За съжаление това може да доведе до факта, че много хора не получават помощта, от която се нуждаят навреме. Тенденцията работодателите да предлагат на служителите си придобивки, които насърчават благосъстоянието и менталното здраве, продължава да нараства през последните години.
Някои от най-популярните придобивки, които насърчават благосъстоянието, включват консултации с психолози, допълнителен отпуск, гъвкаво работно време и медицинска консултация. Консултациите могат да бъдат чудесен начин да се помогне на служителите да се справят с лични проблеми, които може да се отразят на тяхното трудово представяне. То може да бъде и ценен инструмент за служителите, които се нуждаят от помощ за справяне със стреса и управление на емоциите си.
Допълнителният отпуск може да бъде чудесен начин да се даде на служителите почивка от работния им график. Това може да им помогне да се заредят с енергия и да се върнат на работа освежени. Гъвкавото работно време може да позволи на служителите да работят от дома си, от друго място или по различно време на деня. Това може да помогне за намаляване на времето, което служителите трябва да прекарват в пътуване до и от работа. Медицинските застраховки могат да осигурят на служителите покритие на медицинските разходи, ако са пострадали на работното място.
Доброволци и Корпоративна социална отговорност

Изменението на климата е важен глобален проблем, който трябва да бъде решен. Корпорациите все повече осъзнават необходимостта от предприемане на действия и търсят начини да се включат. Един от начините за ангажиране на компаниите е като стават донори или ресурси за благотворителност. Друг начин е да
организират собствени благотворителни маратони или събития, на които всички могат да дарят пари или продукти за благотворителност. Това спомага за повишаване на осведомеността за проблема и насърчава компаниите да предприемат действия. Много от служителите се включват в такива събития като участници или доброволци. Както е казал великият Майкъл Джордан:
„Талантът печели игрите, но работата в екип и интелигентността печелят шампионати.“
-Майкъл Джордан
В заключение.
Докато навлизаме в 2023 г., индустрията на събитията ще продължи експоненциалния си растеж. Хората са социални животни и искат да си взаимодействат в реалния свят. Виртуалните събития, пленителните усещания и концертите стават все по-популярни, предлагайки на присъстващите възможността да се насладят на уникални и вълнуващи преживявания. Променящите се нужди на клиентите обуславят растежа на събитийната индустрия и иновациите в областта.
Корица от Aranxa Esteve в Unsplash